Monday, June 22, 2009

This Is Personal..


(Kalau tak berkenan dengan isi kandungannya silalah berhambus ke jajahan yang lain - pesanan penaja)

Dalam jangkamasa tak sampai setahun, ini kali kedua aku sakit teruk. Teruk dalam erti kata kalau aku menyerah diri ke PPUM confirm tanpa dakwa-dakwi aku kena menjadi penghuninya barang 3-4 hari lamanya. Untuk itu aku lagi senang melepak dan melepek di rumah saja.

Dan semalam, Ameera selamat menjadi penghuni Hospital Ampang...kesian. Dalam keadaan cuaca yang tak menentu semua orang senang kena penyakit. Aku sendiri belum melawat Ameera sebab aku sendiripun sakit he..he..he.. (alasan..alasan..)

Aku punya pengalaman pahit - terlalu pahit semasa aku berada di hospital Februari lalu. Sampai sekarang akan aku ingat setiap inci butirnya sebab aku tahu, sejarah akan berulang. Mendayu-dayu Tomok melagukannya sampai aku rasa nak sepak dan SEpak terhajang mukanya.

And surprisingly, waktu-waktu begini orang yang prihatin dengan kesihatan aku adalah orang yang baru aku kenal sehari dua, orang yang aku kenal tahun lepas tapi kebetulan bertanya khabar dan suku-kaum begitu juga.

Sejarah yang aku maksudkan di atas berulang kembali. Dalam bentuk apa - ini aku simpan sebab aku tak reti nak mengayatkan situasi itu. Yang nyata, aku menyesal aku sakit - walaupun aku tahu sakit itu ujian dari tuhan.

Tapi aku akan ingat benda-benda nie :-
  • It's ok kalau partner lu sakit, lu keluar pergi lepak dengan kawan-kawan
  • More ok...lu lepak dulu, then baru belikan partner u makanan (standard lepak 1 jam, tak mati partner lu tunggu)
  • Lepas tu lu keluar sekali lagik - gathering pulak (partner lu sakit banyak kali, jumpa kawan sekali sekala aja)
  • Ini paling best - lu tunggu partner lu bangun tidur entah pukul brape coz malam tadi minah tu sental berapa doz ubat batuk untuk tanya dia 'darling u mau mamam apa?'
Kerana itu, aku lagi sanggup melepak rumah menyusahkan mama daripada menyusahkan orang lain.

2 comments:

Anonymous said...

so, this is your blog :)
take care dearie..jangan lasak sangat bila sihat nanti

SITI NORBAINI said...

tqs...
at least leave ur name geng..