Saturday, April 25, 2009

Hotel Terbang Pertama Dunia

Masa mula-mula aku dapat email gambar nie, terasa kagum la jugak. Mahunya tidak..siapa yang tak teruja nak tinggal di hotel helikopter yang ala-ala eksklusif, mewah dan unik.
Hotel Terbang Pertama Dunia ataupun World's First Flying Hotel ini dikatakan adalah model helikopter lama Soviet MIL V-12 dengan 18 bilik mewah kalis bunyi. Siap ada room service, wireless internet dan katil bersaiz Queen.

Monyetnya, ia hanyalah satu propaganda gimik keji enjin pencari helicopter.com yang dibuat sempena April Fool pada 1 April lalu...Dengan longkangnya mereka kata dan aku quote :-

Oh, and yes, we’re the folks behind the flying hotel of the same name. We were just having some fun, and had no idea it was going to blow up like it did - we've gotten about 1.5 million page and video views just in the last week - so thank you very much for all the attention and support - and hopefully we made
you smile ..
Info lain - hanya 2 model MIL V-12 yang telah dibuat. Prototaip pertama telah terhempas pada tahun 1969 dan satu lagi ada dipamerkan di Moscow. Pergilah sana kalau ada masa.

No comments: